Prezent korporacyjny to sposób na stworzenie punktu kontaktu z pracownikami, klientami lub potencjalnymi klientami poprzez wykorzystanie prezentu, niezależnie od tego, czy jest to wręczenie fizycznego przedmiotu, jadalnego prezentu lub spersonalizowanego elementu odzieży, czy też poprzez przedmiot niefizyczny jak karta eGift lub doświadczenie (jak bilety lotnicze lub bilety na koncert).
Dlaczego spersonalizowane prezenty firmowe są ważne?
Otrzymanie prezentu jest potężnym doświadczeniem; tworzy poczucie więzi z darczyńcą i może tworzyć pozytywne skojarzenia z osobą lub marką. Firmy i marketerzy od dawna polegają na sile prezentu, aby zapewnić lepsze relacje z potencjalnymi i obecnymi klientami, aby pokazać uznanie dla ich biznesu. Kiedy jest stosowany jako część ogólnych działań marketingowych lub zatrzymania pracowników, prezent może być bardzo skuteczny pod względem ROI i satysfakcji.

Psychologia spersonalizowanych prezentów firmowych
Skuteczność prezentu ma silny związek z jego psychologicznym oddziaływaniem na odbiorcę. Jeśli otrzymałeś niespodziewaną niespodziankę lub zabieg (osobiście lub za pośrednictwem poczty bezpośredniej), to osobiście doświadczyłeś tego zjawiska w działaniu. Wynika to częściowo z faktu, że fizyczny kontakt z prezentem powoduje efekt Endowment, czyli poczucie własności nad przedmiotem, które powoduje, że jednostka wyżej go ceni. Według badań nad wpływem obdarowywania się na wyniki biznesowe, wpływa ono również na poczucie wzajemności i zaufania. Efekt ten można dostrzec w wynikach marketingu i wręczania prezentów w kilku typowych scenariuszach niestandardowych prezentów korporacyjnych.
Dla pracowników
Klienci i potencjalni klienci nie są jedynymi osobami, które firmy muszą brać pod uwagę. W wielu przypadkach klucz do osiągnięcia doskonałych wyników w obsłudze klienta zaczyna się znacznie bliżej domu. W jednym z badań stwierdzono, że 57% osób twierdzi, że otrzymanie poczty sprawia, że czują się bardziej docenieni. Statystyka ta odnosi się do upominków przesyłanych pocztą bezpośrednią, jednak jeśli kiedykolwiek byłeś odbiorcą wysokiej jakości spersonalizowanego upominku firmowego, wiesz, że może to działać również na Twoich pracowników.